Ciklusjóga 4. szakasza: Ovuláció

4. szakasz idézet

Ez a női ciklus csúcspontja – teljesítőképességünk csúcsán vagyunk, kreativitás, magabiztosság, termékenység időszaka. Szexuális vonzerő most a legerősebb és a szexuális libidó is. Ebben az időszakban lehet gyakorolni a kihívást jelentő gyakorlatokat, lehet feszegetni a határainkat. Ugyanakkor figyelni kell rá, hogy ne erőltessük túl magunkat, be kell tartanunk az ahimsa elvét saját magunkkal szemben is. Egyedül a hot jóga nem ajánlott, mivel erre a szakaszra jellemző a magas hő.

JAVASOLT ÁSZANÁK

Ustrászana FB

Ustrászana – Teve póz

A jógaászanák nemcsak fizikai szintem hatnak ránk, hanem a mentális állapotunkat is befolyásolják. A hátrahajlások észrevehetően mély hatást gyakorolnak az elmére és emelkedett szellemet eredményeznek. A hátrahajlító ászanák kinyitják a mellkast, a szívet, megtöltenek pozitív érzésekkel. Fenntartják a gerinc fiatalságát, és feltöltenek energiával. Kioldják a medence területéről a feszültséget, élénkítik a medence szerveit. Nagyon szeretem reggel gyakorolni, mert az egyik legjobb póz, hogy jókedvűen, energikusan induljon napunk.

Deszkapóz

Csaturanga dandászana – Deszkapóz

A deszkapóz erősíti a felsőtestet, a kart, a vállakat és a hasizmokat, ezenkívül összehúzza és energizálja a hasi szerveket. Segít felkészülni a gyertyaállásra és a fejenállásra. Ezt a pózt leginkább egyik ászanából a másikba való átmenet során gyakoroljuk.

A deszkapóz nem látványos póz, és első ránézésre nem is tűnik nehéznek, de mégis kell hozzá erős, összpontosított izommunka. Éppen emiatt az erőfeszítés miatt endometriózis és petefészekciszták esetén gyakorlása nem javasolt.

Oldalsó deszkapóz

Féloldalas fekvőtámasz

Erősítő és egyensúlyozó póz: edzi a csuklót, a karokat, a lábakat, a felsőtestet (gyakorlatilag a teljes testet), és élénkíti a gerinc ágyéki területét. Mentálisan fejleszti a kitartást.

Amikor ezt a pózt a reggeli gyakorlásomba beillesztem, határozottan érzem, hogy erősítő hatása mellett energetizál és felfrissít. A nap indításához megvan az alap.

 

TÁPLÁLKOZÁSI JAVASLATOK AZ OVULÁCIÓ IDEJÉRE

Táplálkozás ovuláció idején

Ciklusunk ezen szakasza a forró nyár időszakának felel meg, ezért ilyenkor megengedhetők a hűsítő ételek, italok, fűszerek. Ebben az időszakban nyugodtan kényeztethetjük magunkat színes ételsorokkal, desszertekkel, persze csak mértékkel.

Néhány hasznos iránymutató:

  •         megnövelhető a nyers ételek aránya az étkezésben (saláták hidegen sajtolt olajjal, zöld turmixok)
  •         ideális a rövid főzési idő pl. wok, blansírozás
  •         mértékkel, de fogyaszthatunk bő olajban készült ételeket is
  •         gabonák közül kiváló a quinoa, basmati és jázmin rizs
  •         kerülendők a melegítő, fűszeres, csípős ételek, húsok és tejtermékek

 

Namasté,

Timi és Meli

 

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s