Ciklusjóga 3. szakasza: Ovuláció előtti napok

3. szakasz idézet

A női erő a hormonszint növekedésével emelkedik. Ahogy közeledünk az ovulációhoz, egyre energikusabbá válunk. A növekvő ösztrogénszintnek köszönhetően megszépülünk, vonzóvá válunk és testünk is rugalmasabb lesz.

A gyakorlás fókuszába a termékenység-fokozó gyakorlatokat helyezzük. A gyakorlás egyre aktívabb, dinamikusabb lehet: erőteljesebb álló helyzetek, fordított helyzetek, ülő helyzetek, csavarások és hátrahajlások kerüljenek be a gyakorlásba. A szív terét nyitjuk, ez az időszak az érzelmek időszaka. 

JAVASOLT ÁSZANÁK

Virabhadrászana – Harcos I., II., III.

Az ászanával Virabhadra hős emlékét idézzük fel, akit Shiva teremtett saját hajtincséből. Az első pózban, Virabhadra megszületik a földből, a második pózban meghatározza a célját, a harmadik pózban ereje teljében megszerzi azt, amit kitűzött. A mindennapok küzdelmeit szimbolizálja a harcospóz, a IV. és V. póz hagyományosan nem része a sorozatnak, a IV. póz a hálát adó békés harcos, az V. póz a legyőzöttek előtt fejet hajtó alázatos harcos.

A hőspóz a szilárdságot, tettrekészséget, határozottságot, magbiztosságot jeleníti meg. Ha erős, szilárd lábakkal állunk a talajon, akkor meg tudjuk tartani az egyensúlyunkat bármilyen helyzetben.

Fizikailag a hőspóz erősíti a lábunkat, formálja a csípőt, fokozza a vérkeringést a medencében, nyitja a mellkast, erősíti a kart, fejleszti az állóképességet. A hőspóz a harcostulajdonságok kifejlesztésében is segít: elszántságot, összpontosítást, kitartást tanít. Ezekre a tulajdonságokra nagy szükségünk van a mai világban, ha el akarjuk érni a céljainkat, de közben ne feledkezzünk meg hálát mondani az elért eredményekért. 

 

MIT EGYEK AZ OVULÁCIÓ ELŐTT?

ovuláció előtt

Az ovulációt megelőző időszak étrendje megegyezik a menstruáció utáni szakasszal, tehát továbbra is arra figyelünk, hogy az elfogyasztott ételekből újjáépüljünk.

Mostani bejegyzésünkben, inspirációként egy mintaétrendet osztunk meg Veletek, melynek fókuszában a tápláló, regeneráló ételek állnak:

Reggeli:

  • Fehérjeturmix (pl. rizsből) avokádóval, lenmaggal és fahéjjal
  • Zabkása kesudióval, gojibogyóval és fahéjjal

 

Ebéd:

  • Főtt csirkemell petrezselyemmel, párolt brokkolival, zöldbabbal és sárgarépával
  • Lencsesaláta aprított articsókaszívvel

 

Vacsora:

  • Omlett dinsztelt cukkínivel
  • Római saláta csírákkal, szeletelt avokádóval és mungóbabbal

 

Namasté,

Timi és Meli

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s