Ciklusjóga 2. szakasza: Menstruáció utáni napok

2. szakasz idézet

Az ájurvéda úgy tekint a menstruáció utáni három napra, mint átmeneti időszakra. Érdemes megfigyelni, hogyan érzed magad ezeken a napokon. Lehet, hogy fáradt vagy, de az is lehet, hogy izgatott, mert úgy érzed, valaminek az elején vagy. Ebben is különbözhetünk. Egy megfelelő sorozat jógapóz segít visszaállítani az energiát és újra egyensúlyba hozni a szervezetet. Gyakorlásunk középpontjába a fordított testhelyzetek kerülnek.

JAVASOLT ÁSZANÁK

Gyertya és félgyertya

Menstruációt követően érdemes bevezetni a gyakorlásba a fordított testhelyzeteket. A fordított testhelyzetek segítik a szervek regenerálódását, a hormonális egyensúly kialakítását és felkészítik a szervezetet a következő ciklusra.

Az időnk nagyrészét függőleges helyzetben töltjük, a gravitáció lefelé húzza a testünket, és ez hozzájárul az öregedéshez. A folyamat részben visszafordítható a fordított testhelyzetek gyakorlásával. Ezekben a jógapózokban fejjel lefelé fordítjuk magunkat, serkentjük a vérkeringést az arc, nyak területén, rendszeres gyakorlással megszépül az arcbőr, csillogóvá válik a szem, fényes lesz a haj. Az idő okozta fizikai jelek csökkentésén túl, erősítjük immunrendszerünket, emésztőrendszerünket, pihentetjük a lábakat, megnyugtatjuk az idegeket. Felfrissülve és kiegyensúlyozva jövünk ki a fordított pózokból.

Uttanászana – Előrehajlás téglával vagy nélküle

Parsvottanaszana FBPársvóttanászana – Kiterjesztett oldalnyújtás

Ez a két ászana segít felébreszteni a testet, nyugtatni az elmét.

A fenti jógapózok gyakorlásával fokozatosan felépítjük azt az energiát, amely szükséges, hogy a téli állapotból (mentstruáció) felébredjünk és felkészüljünk a tavaszra. Az álló előrehajlás fejalátámasztással segít regenerálódni a mentális fáradtságból, lassul a pulzus, és megnyugszik az idegrendszer. Az álló előrehajlás oldja a hasban keletkezett feszültséget, masszírozza a belső szerveket, ellazítja az arc izmait, nyugtatja az elmét. Az oldalnyújtással erősítjük a lábakat, nyújtjuk a combhajlítókat és rugalmasságot hozunk létre a csípőízületben.

 

A TÁPLÁLÉKBÓL ÉPÍTKEZNI

kompót

A menstruációt követően elkezdődik a felépülés időszaka, ami vonatkozik a testünkre és a méhünkre egyaránt. Ebben az időszakban azok az ételek, italok, amiket magunkhoz veszünk, ezen túl pedig az érzelmek és minden minket érő külső hatás együttesen meghatározza az adott havi ciklust, ezekből épülünk újjá.

A kiegyensúlyozott ciklus megteremtéséhez ajánlott:

  • meleg és melegítő ételek, italok fogyasztása
  • melegítő fűszerek, mint a gyömbér, római kömény, fahéj
  • mindenféle hüvelyes fogyasztása
  • idényzöldségek párolva
  • kevés hidegen sajtolt olaj, leginkább szezám

Étkezésünk időpontja legyen rendszeres, nyugodt körülmények között együnk.

Namasté,

Timi és Meli

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s